Iedere organisatie heeft genoeg redenen om na te denken over het vergroten van de naamsbekendheid. Je wilt immers dat iedereen van je producten en diensten af weet, zodat je meer gaat verkopen. Grote organisatie besteden letterlijk miljoenen aan marketing om de naamsbekendheid te vergroten, maar als mkb’er wordt dit een stuk lastiger. Hieronder een aantal tips om hier toch mee aan de slag te kunnen.
Herhaal
Herhaling is één van de krachtigste manieren om de naamsbekendheid te vergroten. Men moet hierbij denken dat wanneer je een naam op vele plekken vaak hoort, het vertrouwd begint te worden. Het maakt dat niet uit of het positief of negatief is, want de naam die blijft wel hangen.
Stappen
Je kunt uiteraard niet zomaar ergens beginnen, je moet namelijk een plan hebben. Bedenk eerst zelf hoe je wilt dat de organisatie naar andere overkomt. Wat wil je uitstralen naar alle potentiële klanten? Een unieke huisstijl is essentieel voor de herkenbaarheid. De huisstijl moeten de waarden van je organisatie naar buiten brengen. Vervolgens is het van belang dat je weet naar wie je deze uitstraling wilt overbrengen. Bepaal dus je doelgroep; waar zijn ze in geïnteresseerd? Zijn het consumenten of organisaties? Nu is het tijd om het budget te bepalen. Nu kun je natuurlijk reclames op tv uitzenden als je een ontzettende hoeveelheid aan budget hebt. Maar er zijn genoeg middelen die men kan gebruiken zonder dat dit geld hoeft te kosten. Denk bijvoorbeeld aan promotioneel drukwerk. Tegenwoordig kun je gemakkelijk online flyers drukken terwijl dit nauwelijks iets kost. Ideaal toch? Als je eenmaal gekozen hebt, is het een kwestie van het resultaat meten. Werkt het middel niet zoals gewenst? Dan zijn er, zoals al aangegeven, tal aan andere manieren die men kan toepassen.