Wil je graag meer verkopen online? Dan is het belangrijk dat je online beter vindbaar wordt. En dan met name in de zoekmachine van Google. Dit kan natuurlijk op verschillende manieren, denk hierbij aan social media, adverteren, maar het kan ook organisch. Maar hoe doe je dat? In deze blog zetten we op een rijtje hoe je dit het beste kunt doen.
SEO
Om organisch beter vindbaar te worden in Google, is het belangrijk dat je de SEO van je webshop of website op orde hebt. SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. Als je dit op orde hebt, zal je hoog in de zoekmachine van Google getoond worden. En dan bedoelen we niet de advertenties, hier betalen bedrijven namelijk voor om hier te staan. Tussen de organische resultaten sta je als het ware ‘gratis’. Vooral op lange termijn is het de moeite waard om daartussen te staan. Maar hoe dat je dat en waar let je op?
De drie belangrijkste pijlers
Het optimaliseren van SEO op jouw website of website kun je onderverdelen in drie onderdelen, oftewel pijlers. Dit zijn content, autoriteit en techniek. Deze drie pijlers worden hieronder uitgelicht:
Content
Wat erg belangrijk is, is dat er genoeg relevante content op de website staat. Zorg dat de pagina’s die goed gevonden moeten worden, content bevatten met de juiste zoekwoorden. Ook is het belangrijk dat het belangrijkste zoekwoord in de SEO-titel en de metadescription verwerkt wordt. Dit is hetgeen dat getoond wordt in de zoekresultaten van Google.
Autoriteit
Hoe hoger de autoriteit, hoe hoger de betrouwbaarheid van jouw website. De autoriteit verhogen kan door middel van het plaatsen van links. Dat wordt ook wel linkbuilding genoemd. Linkbuilding uitbesteden kun je het beste doen door een professioneel bedrijf.
Techniek
Naar de content en autoriteit, is de techniek ook erg belangrijk. De interne linkstructuur hoort hier bijvoorbeeld bij, maar ook de laadsnelheid. Wanneer een website niet snel genoeg laadt, zullen bezoekers snel wegklikken en dat wil je natuurlijk voorkomen. Soms is de techniek voor zoveel verbetering nodig, dat je een nieuwe website moet laten maken.