Een profielfoto die je op Facebook gebruikt, is heel wat anders dan een portretfoto die je gebruikt voor zakelijke dingen. Zo zijn er best wat ongeschreven regels waar je maar beter van op de hoogte kunt zijn. Het is wel belangrijk dat je representatief overkomt op de zakelijke profielfoto natuurlijk. Het gaat er natuurlijk nog steeds om dat mensen kunnen zien wie jij bent, maar het doel van de foto is anders. Bij een standaard portretfoto gaat het erom dat jij jezelf laat zien. Bij een zakelijke foto gaat het er ook om dat je het bedrijf waar je werkt op een goede manier vertegenwoordigt. Lees snel verder om erachter te komen hoe je zorgt voor een goede zakelijke profielfoto!
Wat gaat er met de foto gebeuren?
De zakelijke profielfoto gaat waarschijnlijk gebruikt worden voor op een visitekaartje of voor op een website. Bij Link Fotografie weten ze precies hoe ze een zakelijke profielfoto moeten maken en je bent er bij hun dus ook voor aan het juiste adres. Vaak krijgt de foto ook een plekje op je Linkedin-pagina. De mensen die hier naar jouw foto kijken zijn over het algemeen zakenrelaties en klanten. Je laat een goede indruk bij ze achter door de juiste foto te gebruiken en dat is natuurlijk belangrijk.
Wat voor kleding trek je aan?
Het kan lastig zijn om te bepalen wat je aan wilt doen op de foto. Je wilt niet iets aan hebben wat je normaal nooit draagt en je moet wel dicht bij jezelf blijven. Trek kleding aan waarin mensen kunnen zien wat voor werk je doet. Dit kan een pak zijn of juist een outfit die iets minder netjes is.
Hou het simpel
Een goede zakelijke foto wordt door heel wat verschillende mensen bekeken. Het is dus ook handig om hier voordat je de foto maakt, rekening mee te houden. Dit kun je doen door de foto redelijk simpel te houden. Zorg dat jijzelf degene bent in de foto wat centraal staat. Wanneer je dit in je achterhoofd houdt, zal de foto voor veel doeleinde geschikt zijn en dat is wat je graag wilt. Zo krijgen potentiële werkgevers, klanten en collega’s geen verkeerde indruk van je.