Er zijn tegenwoordig heel veel mogelijkheden voor e-mailmarketing. Maar er zijn een paar basis tips die zorgen of een e-mail succesvol is of niet succesvol. Het is belangrijk dat degene die je probeert te bereiken ook daadwerkelijk de e-mail opent en leest Hieronder staan een paar tips waar u rekening mee kunt houden bij het versturen van nieuwsbrieven.
Zorg voor een pakkende titel
Zorg ervoor dat de titel uitnodigt om de e-mail te openen, als een e-mail al een vage titel heeft wordt deze vaak niet geopend. Probeer in de titel al gelijk duidelijk te maken waarover de e-mail gaat.
E-mail te openen op mobiele telefoon
Aangezien de laatste jaren het internet gebruik op mobiele telefoons enorm is toegenomen, lezen veel mensen hun e-mails op hun telefoon. Zorg ervoor dat de e-mails te openen zijn op een mobiele telefoon
Hoeveelheid e-mails
Stuur niet teveel e-mails, mensen vinden dit irritant en vinden het dan meer op spam lijken. Houdt ook rekening met de inhoud van de e-mails dat deze niet te lang is. Maak uw boodschap kort en duidelijk.
Meten
Als u uw nieuwsbrieven/e-mails verstuurd, dan kunt u meten hoeveel procent van de e-mails geopend zijn. Houdt dit goed in de gaten en kijk wat er wel werkt en wat niet. Hier kunt u in de toekomst weer gebruik van maken als u een nieuwe nieuwsbrief gaat maken.
Zorg er vooral voor dat u uniek bent, waardoor het uitnodigt om uw e-mail te gaan lezen. E-mailmarketing is een vorm van online leadgeneratie.