Er zijn vandaag de dag erg veel verschillende manieren om nieuwe klanten te werven. Het werven van nieuwe klanten is voor elk bedrijf erg belangrijk. Dit komt omdat elk bedrijf natuurlijk meer geld wilt verdienen. Eén van de vele mogelijkheden om nieuwe klanten te werven is bijvoorbeeld telefonische acquisitie. Telefonische acquisitie werd vroeger vooral gebruikt om de verkoop te stimuleren maar deze methode kan natuurlijk ook gebruikt worden om nieuwe klanten te werven. Het voordeel van telefonische acquisitie is dat u direct contact heeft met de klant, waardoor u dus op zijn vragen direct kunt reageren.
Helaas is het heel erg lastig om te zeggen wat het resultaat van telefonische acquisitie is. Uiteindelijk wilt natuurlijk elke ondernemer dat er leads aangeleverd worden die daadwerkelijk ook klant bij u worden. Binnen verschillende callcenters word vaak een belscript gebruikt waaraan de beller zich moet houden. Een belscript kan zeker weten handig zijn maar het moet niet de overhand nemen. Het is beter dat de medewerker van het callcenter zelf aanvoelt welke kant het gesprek op gaat en hierop inspeelt.
Houd vooral de behoeften en wensen van de klant centraal, teveel bedrijfstermen schrikken een potentiële klant af. Een afspraak maken voor een vervolgafspraak zou een goed doel zijn voor telefonische acquisitie. Zo kan uiteindelijk het bedrijf en de afdeling die zich echt met het onderwerp bezig houdt, de klant overtuigen en binnen halen.