Bij een animatie denk je wellicht niet zo snel aan 3D. Toch heeft het veel voordelen om een animatie met 3D-elementen te maken voor je bedrijf. Hier bespreken we 3 redenen waarom het maken van 3D animaties een goede keus is.
Net dat beetje extra
De titel zegt het al: 3D-elementen in je animatie geven je video net dat beetje extra. Doorgaans worden animaties in 2D gemaakt. In dergelijke 2D animaties zie je geen diepte, dat is bij 3D wel het geval. Nu heb je misschien het idee dat jouw publiek een 3D animatie alleen kan zien met een 3D bril, maar dat is niet het geval. Wanneer je 2D combineert met 3D-elementen, is dit voor iedereen zichtbaar. Bij 3D-elementen kun je denken aan een draaiend object, een poppetje op de voorgrond dat iets vertelt of bewegende symbolen. Een video met 3D-effecten geeft een moderne en toffe sfeer; het is net dat unieke element waardoor de animatie beter binnenkomt en langer blijft hangen bij de ontvanger.
Je boodschap komt sneller over
Met video en animatie bereik je jouw doelgroep beter. Beelden spreken nou eenmaal meer dan woorden en zijn voor iedereen te begrijpen. Met animatie vertel je jouw verhaal kort en krachtig; dankzij beelden wordt de informatie sneller door de ontvanger verwerkt, wordt er eerder een emotie aan gekoppeld én wordt de informatie beter onthouden. Ook kun je de visie of missie van je bedrijf goed weergeven in een animatie; je kunt exact laten zien wat je als bedrijf doet. Een 3D animatie prikkelt de hersenen en zorgt er bovendien voor dat positieve gevoelens opgewekt worden. Wil je dus snel en duidelijk je boodschap overbrengen, dan is het een goede keus om een 3D animatie te laten maken.
Een krachtige video
We hebben het net al kort benoemd: dankzij 3D-elementen in je animatie krijg je een krachtige video die de aandacht van je doelgroep trekt en ervoor zorgt dat ze jouw bedrijf beter onthouden. Het maken van een 3D animatie is een vak apart en daarom kan het verstandig zijn dit proces uit handen te geven aan een professioneel bedrijf, zoals Cooler Media. Zij helpen je de juiste informatie over te brengen in een leuke, sterke video die de kijker precies daar raakt waar jij wilt. Wil je het meeste uit je animatie halen, dan doe je er goed aan om een marketingstrategie te ontwikkelen gericht op het delen van jouw video. Je wilt natuurlijk wel de juiste mensen aanspreken en dat doe je door je animatie te delen op de juiste kanalen. Voor het ene bedrijf is dat een advertentie op YouTube, de ander deelt op TikTok of Instagram. Social media is niet het enige kanaal waarop je jouw video kunt laten zien; animaties kun je ook delen via presentaties en e-mails. De combinatie van een goede 3D animatie met de juiste marketing, dat is er één van goud.